Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Американците готвят регулация на политическата реклама в интернет

Причината - заради руска пропаганда във Facebook

08 септември 2017
3586 прочитания
0 коментара
1 одобрение
3 неодобрения


Американското законодателство най-вероятно ще трябва да бъде допълнено с текстове, които да задължават социалните медии да разкриват повече подробности как се използват платформите им за политическа реклама. Това искане е отправил сенатор Марк Уорнър от „Демократчиеската партия“ в САЩ, цитиран от „Ройтерс“. По думите му поправките се налагат поради нови разкрития в разследването за руската намеса в американските избори от 2016-та.

В отговор от Facebook заявиха, че кампанияq по всяка вероятност координирана от Русия, е поръчала хиляди реклами насочени към американска аудитория, които съдържали поляризиращи общественото мнение гледни точки по въпроси като имиграцията, правата на цветнокожите и гейовете. Тази кампания вървяла в продължение на две години, до май 2017-та.

Най-голямата социална медия, вече беше подложена на кръстосан огън, тъй като не предоставя достатъчно прозрачност относно политическата реклама. Гласоподаватели, изследователи и журналисти, нямат достъп до голяма част от рекламите, които вървят във Facebook по поръчка на политици и групи, представящи различни интереси, нито пък могат да стигнат до информация за поръчителя.

Друг сенатор демократ – Мартн Хайнрич, заяви пред „Ройтерс“, че рекламите в социалните медии трябва да бъдат регулирани по начин, подобен на телевизионните.

Според американски разузнавателни агенции, по време на изборите през 2016-та е имало нехарактерна руска киберактивност, целяща да помогне на Доналд Тръмп да удържи изборна победа над Хилари Клинтън. 

От Twitter са отказали коментар. Google, която е собственик на услугата за видео споделяне YouTube, коментира в четвъртък, че не е била свидетел на кампания, като описаната от Facebook. 

Изявлението на Facebook за финансираните от Русия реклами, поставя повече въпроси, отколкото отговори, например: в чия полза са били рекламите и какво точно е било таргетирането? Имало ли е стратегия и координация, или просто за изхарчени едни 100 000 долара, за да се види какъв ще е ефектът? 

Действащият в Съединените щати избирателен закон, забранява на чужди юридически и физически лица, да харчат финансово средства за реклама в полза на или срещу някой от кандидатите. 


Тясното таргетиране

В продължение на десетилетия, телевизията беше основният канал за политическа реклама. Националните и регионалните телевизионни канали в САЩ, са задължени по закон да публикуват детайли за приходите от реклама и медиа-планирането на кампаниите.

Онлайн рекламата, предлагана от Facebook и останалите платформи като Twitter и Google, много често използва т.нар. тясно таргетиране. Това са внимателно подбрани на различен принцип групи от хора, като: възраст, политическа принадлежност или интереси. Рекламодателите изключително много ценят Facebook именно заради тези му възможности. 

Засега Facebook и Google отказват да направят по-прозрачни политическите реклами, но са заявили желание да разгледат различни предложения от американския Конгрес. От най-голямата социална мрежа коментират още, че продължава разследването им срещу евентуално използване на медията за престъпна дейност.

Facebook първоначално отричаше, но после потвърди

В сряда Facebook запозна американските сенатори и предаде информация за излъчваната политическа реклама на спецпрокурора Робърт Мълър, който е натоварен от Министерството на правосъдието да води разследване за възможна руска намеса в последните президентски избори в САЩ, съобщава „Ройтерс“, като се позовава на свои източници. 

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукербърг, след изборите през ноември беше определил като „доста налудничава“ идеята, че фалшиви новини, разпространявани през социалната медия са повлияли президентския вот. 

Оттогава, корпорацията му, както и други технологични компани, взеха мерки за ограничаване на фалшивите новини или манипулацията на трафик чрез ботове. През април, Facebook публикува доклад за „информационните мероприятия“ в социалната мрежа, включително и за опитите за оказване на влияние върху президентските избори във Франция, тази пролет. 

Докладът на Facebook от сряда, обаче, за първи път изнася данни как платената реклама, може да е изиграла роля в опитите на Кремъл да повлияе американските избори. 

Голяма част от рекламите във Facebook и Google са на самообслужване и лесно могат да бъдат поръчани чрез техните уеб сайтове. 

"От всяка точка на света, можете да рекламирате целия свят чрез платформата", коментира Нейтън Персили, професор по право в Станфордския университет. "Това е невероятно овластяване, при това без регулация, която се прилага към останалите медии и телевизията."

1 одобрение
3 неодобрения
Още от рубрика "Интернет"
КОМЕНТАРИ ОТ  
КОМЕНТАРИ

Fatal error: Cannot redeclare class Admin in /var/www/sites/asen/COMMON/login/class.Admin.php on line 5