Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Дали Quake Champions ще възроди жанра на аркадните екшъни?

Quake отново е тук! За по-старото поколение геймъри това заглавие носи спомени от една (уж) отминала епоха. Много от по-младите играчи пък може изобщо да не са чували за жанра на аркадните екшъни. Причината затова е, че техният върхов момент бе някъде в началото на настоящото хилядолетие…

12323432
08 септември 2017
4918 прочитания
1 коментар
10 одобрения
0 неодобрения

Александър Главчев

Днес смисълът на словосъчетанието „екшън от първо лице“ е по-друг спрямо преди 15 години въпреки еднозначността на съставящите го думи. Това е така, тъй като основните насоки в развитието на жанра през последното десетилетие бяха търсенето на „реализъм“ и/или ориентацията в посока екипна игра. Така де, кой днес би се сетил да изстреля ракета в краката си, за да скочи по-високо?

Напоследък обаче се забеляза раздвижване. Вирусът на реализма сякаш взе да отпуска разработчиците и в резултат се появиха заглавия като Titanfall, Overwatch, Doom др. Все още няма „рокет джъмпове“, но успехът на последното заглавие показа, че аркадният геймплей не е задължително да попада в категорията ретро…

Ïðî÷åòåòå îùå: Ранен достъп до Quake Champions на намалена цена

Очевидно е, че основната цел при създаването на Doom е било соловото изживяване - неслучайно мрежовият режим на играта бе поверен на друга компания. След излизането на това заглавие през май миналата година създателката на двете поредици, компанията id Software обяви, че работи (в тандем с руския разработчик Saber Interactive) върху Quake Champions и че играта ще е наследник Quake III Arena, която видя бял свят през далечната 1999 г.

Сега, през септември 2017 г., може официално да се твърди, че Quake Champions вече е тук. От 22 август заглавието може да бъде купено от всеки, (въпреки че официално все още играта е отбелязана като „ранен достъп“). Занапред пък се очаква пускане и на безплатна версия.

Достатъчно Quake ли са шампионите?


Видео представяне на един шампионите.

Една от основните характеристики на аркадните стрелялки е равнопоставеността на играчите. В началото на всеки мач те се появяват из арената, събират разпръснатите по нея оръжия и други бонуси, като печели онзи, който елиминира най-много виртуални противници. Това е класическият детмач.

Още миналата година обаче бе обявено, че Quake Champions предлага на играчите различни персонажи - всеки, от които ще има уникално умениe и различни показатели: скорост и стил на придвижване, както и здраве и броня. Тази характеристика на играта посрещната с негативизъм от страна на някои стари фенове.

След като изпробвахме сами новия Quake, по време на бета-тест периода и след официалното пускане на играта в обръщение, както и след като изгледахме зрелищния турнир, проведен като част от тазгодишния QuakeCon, можем спокойно да твърдим, че от id Software са подходили грамотно към темата. Дори нещо повече - чрез някои от шампионите разработчиците са нaправили реверанси към феновете на различните игри от поредицата. Пързалянето по картата, на което е способен един от шампионите – Slash идва директно от Quake 4.

Като зайци...


Едно от нещата, което веднага се забелязва в Quake, е, че играчите се придвижват из картите подскачайки - т.нар. bunny hoping. Интересното е, че това в началото представлява бъг в първата игра от поредицата, който обаче впоследствие бива запазен и доразвит. Грешката в кода позволява на играчите да надвишават значително предварително заложеното от разработчиците ограничение в скоростта на придвижване, комбинирайки тичане с подскоци и движения на мишката. Овладяването на системата изисква практика като бързото придвижване по картите в Quake представлява умение, което допринася за зрелищността на мачовете.

В Quake Champions е внесено разнообразие по този показател. Различните персонажи позволяват на играчите да се движат по-леко различаващи се начини. Anarki (друг шампион) може да прави остри завои, без да губи инерция, Nyx може да отскача от стени, Doom Slayer (точно така – главният герой от Doom) пък може да отскача „от въздуха“, изпълнявайки двоен скок и т.н.

Това, в комбинация със споменатите по-горе различни базови показатели на всеки персонаж, означава че играчите трябва да прибягват до разнообразни стратегии.

Един от първите геймплей трейлъри.

Модерни работи, но без да се прекалява


Може да се каже, че добавянето на уникални умения за различните персонажи в Quake Champions е в духа на времето. По-конкретно: в допълнение към различните показатели всеки шампион разполага и с умение, което може да използва веднъж на определен период. Би Джей Блазкович (от Wolfenstein… за да е пълна салатата) например може закратко да се „оборудва“ едновременно с две оръжия, гущероподобната Sorlag (според описанието в играта става въпрос именно за мацка) плюе киселина, която постепенно отнема от здравето на противника, роботът Clutch активира пред себе си енергиен щит и т.н.

За разлика от персонажите в Overwatch обаче шампионите не влизат толкова стриктно в даден шаблон. По-бавните герои като Scalebearer и Galena всъщност не са много по-бавни от останалите. Уменията добавят у всеки достатъчно „личностно изразяване“, което да се използва стратегически, но в същия момент представянето на отбора не би пострадало ако в състава му отсъства даден шампион.

Може да се заключи, че играта е повече Quake, отколкото Champions. Имайки предвид каква е историята на поредицата и жанра, в който попада тя, това по-скоро е добре...

Друга модерност, с която е оборудванo новото заглавие, са възможностите за промяна външния вид на персонажите и оръжията. Промените са само козметични, но дават възможност за известно личностно изразяване на геймъра.

Завръщат ли се аркадните екшъни?


Трудно е да се прогнозира дали Quake Champions ще бъде успешно заглавие. Разработчиците са амбицирани да наложат професионално играта и вече има обявени състезания със сериозни наградни фондове. Т.е. на пръв поглед предпоставките са налице. Носталгията също. 

Дуелните сблъсъци, към които е най-вече ориентиран Quake Champions, пък са елемент, който липсва в екшън заглавията, играни на професионално ниво. В този смисъл новият Quake може да допринесе за разнообразието в тази насока. Не че това някога е било нещо ключово...

Част от шампионите

За дългия живот на всяка игра от непрофесионална гледна точка обаче разнообразието е нещо важно. Различните стратегии в зависимост от избрания шампион в крайна сметка предоставят именно това.

За да увеличат допълнително „населението“ по сървърите, от id Software обещават да предложат на геймърите възможност за безплатна игра. Тази версия на Quake Champions ще им предлага постоянно гарантиран достъп до един персонаж и ще позволява наемане на останалите за определен срок от време. Това ще става чрез специална „валута“, наречена favor, която се печели в процеса на игра. По-нетърпеливите ще могат да си купуват отделни шампиони или да придобият целия пакет.

10 одобрения
0 неодобрения
ГЋГ№ГҐ îò ðóáðèêà "Игри"
ГЉГЋГЊГ…ГЌГ’ГЂГђГ€ ГЋГ’  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Дали Quake Champions ще възроди жанра на аркадните екшъни?"



    

абонамент за бюлетина